Uživatel: Heslo:
Registrace

Předpověď počasí

logo_raab

Stručný technický popis letounu Vilík OK- FUD 20

Letadlo zkonstruovali a postavili otec se synem Rakušanové, jako šestnáctý kus ze série, která zatím dosáhla čísla 22.
UL letoun Vilík je konstruován jako dvojmístný vzpěrový hornoplošník smíšené konstrukce s posádkou umístěnou vedle sebe.
Křídlo letounu je celodřevěné dvojnosnikové s tuhou torsní skříní. Je opatřena dělenými křidélky a vztlakovými klapkami. Jako celek je potaženo syntetickou tkaninou.
Ocasní plochy jsou klasického uspořádání. Vodorovná ocasní plocha (dále jen VOP) je svařovaná z ocelových trubek, doplněna dřevěnými tvarovými žebry a jako celek potažena tkaninou.
Svislá ocasní ploch (SOP) je celodřevěná. Kýl SOP je potažen překližkou, kormidlo je konstrukční to jako celek potaženo syntetickou tkaninou.
Trup letounu je tvořen laminátovou skořepinou, do které je v přední části vlaminována dřevěná přepážka k uchycení motoru včetně příslušenství. Další dřevěná přepážka je umístěna za zády posádky a slouží k uchycení podvozku, upínacích pasů a spolu s přední zesílenou částí laminátové skořepiny k uchycení svařence centroplánu.
Podvozek je ostruhového typu. Kola hlavního podvozku jsou brzděná, ostruhové kolo je řiditelné. Kola nejsou opatřena aerodynamickými kryty.
Vrtule letounu je třílistá, na zemi stavitelná Viti Faturík. Součásti je vrtulový kužel.
Letoun je poháněn upraveným SUBARU EA 81. Součástí je elektrický startér.
Řízení letounu je tvořeno kombinací lan u řízení SOP, vyvážení a plynové přípusti a táhel a podélného á příčného řízení.
Všechny prvky jsou chráněny proti působení povětrnostních vlivů. Celý povrch letounu je nastříkán akrylátovou barvou.

Základní technické údaje letounu
Rozpětí 10,15 m
Délka 6,20 m
Výška 1,68 m
Plocha křídla 12,00 m2
Štíhlost křídla 7,50
Hloubka SAT 1,36 m
Profil křídla CLARK Y
Plošné zatíženi 37,50kg/m2
Prázdná hmotnost 297 kg
Cestovní rychlost 110 km/h
Maximální rychlost Vne 155 km/h